Procedura reklamacji służy do rozwiązania relacji między sprzedawcą, sklepem internetowym Coolobuwie.pl a klientem, w przypadku, gdy towary zakupione w tym sklepie wykazują wady. Wraz z Regulaminem określa warunki sprzedaży oraz określa prawa i obowiązki sprzedającego (Coolobuwie) oraz kupującego (klienta).
Wysyłaj skargi na adres:
EXPANDECO – COOL Trading
ul. Stawowa 91
43-400 Cieszyn
Ogólne warunki reklamacji
- Okres gwarancji wynoszący co najmniej 24 miesiące dotyczy towarów sprzedawanych konsumentom. Jeżeli produkt objęty jest dłuższym okresem gwarancji, musi to być zaznaczone w karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu.
- Okres gwarancji podany na naszej stronie internetowej jest przeznaczony dla klientów końcowych - konsumentów, a nie dla kupujących, którzy nie są konsumentami. Dla kupujących, którzy nie są konsumentami, okres gwarancji jest ustalany przez konkretnego importera towarów do Republiki Czeskiej.
- Jeżeli Klient stwierdzi wadę dostarczonego towaru lub jego niekompletność (lub niewłaściwy rodzaj, kolor, ilość sztuk itp.), poinformuje o tym fakcie bez zbędnej zwłoki obsługę sklepu internetowego Coolboty, gdy uczyni to we własnym interesie w celu prawidłowego rozpatrzenia reklamacji.
- Zalecamy sprawdzenie towaru natychmiast po otrzymaniu. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych opakowania towaru, Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia stanu towaru, aw przypadku stwierdzenia uszkodzenia do sporządzenia protokołu uszkodzenia w obecności przewoźnika. Za uszkodzenia w transporcie odpowiada przewoźnik, wszystkie towary są ubezpieczone. Na podstawie sporządzonego protokołu klientowi zostanie udzielona odpowiednia zniżka lub nowy produkt zostanie dostarczony po zawarciu zdarzenia szkodowego z przewoźnikiem. Podpisując dowód dostawy, kupujący wyraża zgodę na jego odbiór i potwierdza, że przesyłka dotarła nieuszkodzona w transporcie. W przypadku wysyłki pocztą uszkodzenie przesyłki należy zgłosić w ciągu 24 godzin od doręczenia. Późniejsze reklamacje z winy transportu nie będą brane pod uwagę i zostaną odrzucone.
- Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia przedmiotu (lub jego części). Zużycie przedmiotu spowodowane jego normalnym użytkowaniem nie jest zatem objęte odpowiedzialnością gwarancyjną sprzedawcy.
- Prawa z tytułu odpowiedzialności za wady przysługują sprzedawcy, od którego przedmiot został zakupiony. Jeśli jednak w karcie gwarancyjnej wymieniona jest inna firma naprawcza, która znajduje się w lokalizacji sprzedającego lub w lokalizacji bliżej kupującego, kupujący skorzysta z prawa do naprawy w firmie wyznaczonej do wykonania naprawy gwarancyjnej. W przypadku, gdy naprawa w ten sposób nie będzie możliwa, naprawę wykona sprzedawca.
- Jeśli reklamowany towar nie zostanie osobiście przekazany sprzedawcy w celu reklamacji, kupujący jest odpowiedzialny za transport i wszelkie spowodowane przez niego szkody. W miarę możliwości zalecamy używanie oryginalnego opakowania do transportu reklamowanego towaru. Przesyłka powinna być ubezpieczona we własnym interesie kupującego.
- Rozpatrzenie Twojej reklamacji rozpatrzymy niezwłocznie, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 3 dni. Do tego terminu nie wlicza się czasu potrzebnego na fachową ocenę reklamowanej wady, reklamacja zostanie rozpatrzona łącznie z usunięciem wady najpóźniej w ciągu 30 dni. Okres ten może zostać przedłużony w drodze porozumienia z konsumentem. Po bezskutecznym upływie tego terminu Konsumentowi przysługują takie same uprawnienia jak w przypadku wady, której nie można usunąć.
- Sprzedawca ma obowiązek wystawić konsumentowi pisemne potwierdzenie, kiedy konsument skorzystał z uprawnienia, jaka jest treść reklamacji oraz jakiego sposobu rozpatrzenia reklamacji żąda konsument; oraz dalsze potwierdzenie terminu i sposobu rozpatrzenia reklamacji, w tym potwierdzenie naprawy i czasu jej trwania, lub pisemne uzasadnienie odrzucenia reklamacji. Obowiązek ten dotyczy również innych osób wyznaczonych do wykonania naprawy.
- W przypadku uzasadnionej reklamacji kupujący ma prawo do zwrotu kosztów związanych z reklamacją (w szczególności opłaty pocztowej zapłaconej przy wysyłce reklamowanego towaru). W przypadku odstąpienia od umowy z powodu wady rzeczy Konsumentowi przysługuje również prawo do zwrotu kosztów poniesionych w związku z tym odstąpieniem. Koszty związane z transportem towaru do Klienta po rozpatrzeniu reklamacji pokrywa Sprzedawca.
Procedura reklamacyjna
- Upewnij się, że centrum serwisowe tego produktu nie jest wymienione na karcie gwarancyjnej w opakowaniu produktu. Jeśli na liście znajduje się serwis, skontaktuj się z nim, a jego pracownicy doradzą, co należy zrobić, aby szybko i bezproblemowo rozpatrzyć reklamację. W większości przypadków informacje te można znaleźć również na stronie internetowej danego serwisu lub producenta. Jeśli centrum serwisowe nie znajduje się na liście, postępuj zgodnie z instrukcjami. Jeśli znalazłeś tutaj centrum serwisowe dla swojego produktu, skontaktuj się z nim bez wahania.
- Wyślij towar, jeśli to możliwe, w oryginalnym opakowaniu lub w innym odpowiednim opakowaniu transportowym. Nasza firma nie odpowiada za ewentualną mechanikę uszkodzeń fizycznych podczas transportu towaru do autoryzowanego serwisu lub do siedziby naszej firmy. Proszę bądź ostrożny. Nawet przy odbiorze osobistym konieczne jest przekazanie towaru wraz z odpowiednim opakowaniem zapewniającym jego bezpieczny transport.
- Jeśli klient chce reklamować towar zakupiony w sklepie internetowym www.coolobuwie.pl, zalecamy napisanie listu przewodniego, w którym podaje w szczególności rodzaj Towaru, numer dokumentu sprzedaży oraz opis wady. Dołącz dowód zakupu do pudełka. Odesłać reklamowany towar na powyższy adres. Wskazane jest wysłanie przesyłki listem poleconym i jej ubezpieczenie. Przesyłki za pobraniem nie będą przyjmowane.
- Jeżeli jesteś zarejestrowanym klientem, zalecamy wypełnienie internetowego wniosku o zwrot - reklamację produktu, którą znajdziesz po zalogowaniu w sekcji Moje konto. Po wysłaniu żądania zostanie Państwu nadany numer reklamacyjny, który jest następnie przechowywany i przetwarzany pod tym numerem. Jego istnienie ułatwia wzajemną komunikację i umożliwia śledzenie przebiegu reklamacji na tych stronach.
- Wpisz ROSZCZENIE i numer roszczenia na pudełku dużymi literami, jeśli został Ci przydzielony. Przesłanie tych dokumentów ułatwi identyfikację przesyłki i przyspieszy realizację zgłoszenia. Przesyłki, z których nie jest jasne, dlaczego zostały do nas wysłane, zostaną zwrócone nadawcy.
- Klient może również reklamować towar osobiście w lokalu pod powyższym adresem
Gwarancja zwrotu ceny zakupu
Sklep internetowy Coolobuwie.pl zapewnia możliwość zwrotu towaru w ciągu 30 dni od otrzymania zamówienia bez podania przyczyny, z gwarancją zwrotu ceny zakupu.
Warunki zwrotu ceny zakupu:
- towary muszą zostać wysłane nie później niż 30 dni po ich otrzymaniu.
- towary muszą być nienaruszone, w oryginalnym opakowaniu i nieużywane. Towar może być również wysłany w opakowaniu innym niż oryginalne, jeżeli towar jest w tym opakowaniu odpowiednio zabezpieczony.
- przesyłka musi zawierać dowód wpłaty.
- wysyłaj paczki zwykłą pocztą (możesz ubezpieczyć paczkę). Paczki wysyłane za pobraniem nie będą przyjmowane.
Postanowienia końcowe
- Niniejsza procedura reklamacyjna wchodzi w życie w dniu jej opublikowania na stronie internetowej. Zastrzega się możliwość zmian w procedurze reklamacyjnej.